maandag 27 januari 2014

El Coco

Laatst had ik eens een kokosnoot meegenomen uit de supermarkt en vroeg me af of het kokoswater in de noot ook gebruikt kon worden om een cocktail te bereiden. Na eventjes wat opzoekwerk te verrichten kwam ik uit op de "El Coco" een cocktail uit 2008 gemaakt door Richard Hunt uit de Mahiki bar te Londen. De cocktail is genaamd naar de palmboom die staat bij de originele Bacardi-stokerij in Santiago de Cuba.

De ingrediënten:
- Rum (wit) (6 cl) (natuurlijk moeten we hier dan Bacardi Superior voor gebruiken)
- Limoensap (0,38 cl)
- Kokoswater (3 cl) (dit is het lichttroebele water dat in de kokosnoot zit en geen kokosmelk dus)
- Suikersiroop (0,75 cl)
- Ijsblokjes

De bereiding:
Doe alles in een mengglas, even roeren en strainen in een cocktailglas. Garneren doe je met een limoenzeste.



Hoewel er vruchtensap gebruikt werd, moet de cocktail toch geroerd worden. Een eerste smaak geeft een vooral dominerende kokoswatersmaak (die toch wel vrij uniek is). Nadien komt de rum boven en deze wordt vergezeld door het limoensap. De cocktail vond ik persoonlijk toch veel interessanter wanneer ik het limoensap opkrikte tot 0,75 cl waardoor de limoen meer naar de voorgrond kwam en het kokoswater de rum en het limoensap verzachte. Als je eens een kokosnoot in huis hebt probeer deze dan wel eens te maken.

Cheers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten