zondag 6 januari 2013

Sovjet Sunset

De volgende longdrink is de Sovjet Sunset een fruitige longdrink die niets te maken heeft met de cocktails met sinaasappelsap en grenadine die we wel kennen als bv. Tequila Sunrise, Tequila Sunset.....

De ingrediënten:
- Triple Sec (3 cl) (St. Michel)
- Vodka (limoen) (3 cl) (Eristoff Limskaya)
- Limoensiroop (3 cl)
- Bruiswater (aanvullend)
- Ijsblokjes

De bereiding:
Doe enkele ijsblokjes in een longdrink, voeg vervolgens de ingrediënten toe en vul aan met bruiswater. Garneer met een rietje.


Eerder had ik al gezegd dat ik een enorme citrusfan ben. Dus vol enthousiasme begon ik aan dit recept. Eerlijk gezegd had ik al wel een beetje een vermoeden dat dit wel wat te zoet ging worden. En inderdaad dit is me wel wat te zoet. Over het "gehalte" aan citrus heb ik absoluut geen probleem, maar de 3 cl limoensiroop zijn toch wel wat veel.

Cheers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten