zondag 15 januari 2012

Love Me Tender

Love Me Tender kennen we allemaal als een hit van Elvis Presley, maar Love Me Tender is ook een cocktail met Gin als basisdrank. Deze cocktail heb ik op het internet gevonden, maar ik heb geen verdere informatie gevonden over wie, waar of wanneer. We werken niet met vruchtensappen en het zijn allemaal heldere dranken, dus gaan we deze cocktail roeren en niet shaken.

De ingrediënten:
- Aperol (1 cl)
- Apricot Brandy (1 druppel) (Bols)
- Gin (5 cl) (Bombay Sapphire)
- Sherry (droog) (3 cl) (Osborne Pale Dry)
- Vodka (perzik) (1 cl) (Absolut Apeach)
- Ijsblokjes

De bereiding:
Doe alles in een mengglas, even roeren en strainen in een martiniglas. Garnering is niet nodig.


Je krijgt dus een mooie oranje heldere cocktail als resultaat. Persoonlijk ben ik geen Sherry fanaat en valt  deze cocktail wel wat tegen door de grote hoeveelheid Sherry. De perzikkenvodka en Aperol moeten te hard opboksen tegen de droogheid van de Sherry en gin. Wat de bedoeling is van die ene druppel Apricot Brandy weet ik niet, maar deze gaat volledig verloren uiteraard. Enkel geschikt voor de liefhebber van kurkdroge cocktails met een zeer dominante gin en Sherry smaak.

Cheers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten