woensdag 1 juni 2011

Sorrento 43

De Sorrento 43 heb ik een tijd geleden gevonden op de website van Licor 43, de bekende Spaanse drank. Het heeft wat langer geduurd omdat ik een beetje schrik van de zoete ingrediënten, maar uiteindelijk heb ik hem dan toch maar gemaakt.

De ingrediënten:
- Gin (4 cl) (Bombay Sapphire)
- Licor 43 (2 cl)
- Limoncello (2 cl) (lokale supermarkt)
- Citroensap (2 cl)
- Suikersiroop (1 cl)
- vanillesiroop (1 cl)
- Ijsblokjes

De bereiding:

Alles in de shaker,
krachtig schudden en strainer,
als garnering heb ik gekozen voor een citroenkrul.




M'n angst was dus terecht, dit is veel te zoet voor mij, de suikersiroop mag er al zeker uit. Voor de rest is de combinatie wel geslaagd.  Een volgende zou ik maken zonder suikersiroop of vanille extract gebruiken in plaats van vanillesiroop.

Cheers.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten