dinsdag 20 maart 2012

Cranky Grandma

De Cranky Grandma is niet echt een voorbeeld van een tropische cocktail, maar omdat er toch wel wat tropische ingrediënten inzitten en omdat een hurricaneglas gebruikt wordt past dit voor mij al wel in dit topic van tropische cocktails.....

De ingrediënten:
- Aarbeienlikeur (3 cl) (Dolfi)
- Parfait Amour (6 cl)
- Passoa (6 cl)
- Perzikkensap (6 cl)
- Room (12 cl)
- Ijsblokjes

De bereiding
Doe alles in de blender met enkele ijsblokjes, even blenden en in een hurricaneglas gieten. Garneren kan met een schijfje perzik en een rietje.


Toen ik het recept las van deze cocktail moest ik toch even slikken, 12 cl room en 15 cl alcohol!!! Even opzoeken of dit geen foutje was maar van deze cocktail vond ik 2 recepten en beiden zijn identiek. Ik denk dat het de bedoeling is met deze cocktail de "cranky" grootmoeder K.O. te laten gaan. Toch maar even proberen. Van smaak kan ik wel zeggen dat deze lekker is, maar als je deze cocktail binnen hebt heb je eigenlijk al bijna gegeten omdat de grote hoeveelheid room zo zwaar is. Zeker geen aanrader voor mensen die op dieet staan.

Cheers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten