zondag 13 november 2011

Pickled Parrot

Afgelopen week had ik nog eens een pompelmoes meegenomen om eens een cocktail met te maken. Ik heb gekozen voor een roze pompelmoes omdat ik dacht dat je hiermee misschien toch nog een leuke kleur van cocktail met kan maken. Hiermee heb je natuurlijk veel keuze en uiteindelijk heb ik de Pickled Parrot gekozen.

De ingrediënten:
- Meloenlikeur (3 cl) (Midori)
- Rum (goud) (3 cl) (Havana Club Añejo Especial)
- Grapefruitsap (6 cl)
- Limoensap (1,5 cl)
- Sinaasappelsap (11,5 cl)
- Isblokjes

De bereiding:
Heel eenvoudig: doe alles in de blender met enkele ijsblokjes en kort blenden. Giet over in een hurricaneglas en garneer met wat fruit en een rietje.



Wow, wat een citrusbom... Maar tussen al he citrusgeweld proef je toch nog de aanwezigheid van meloen en zelfs de rum. Helaas gaat de smaak van de pompelmoes wat verloren en zeker de kleur (dus had ik toch even goed een witte kunnen pakken...). Voor de rest kan ik wel zeggen dat dit een heerlijk drankje is om bij weg te dromen op een tropisch strand met het geluid van een...papegaai.

Cheers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten