donderdag 15 september 2011

Kiwi And Lime Caipirinha

Hier is natuurlijk niet veel uit te leggen aan de naam van deze cocktail.  Een variatie met kiwi,... Op het internet kan je hiervan een aantal verschillende recepten vinden, voornamelijk het verschil in verhouding tussen kiwi en limoen, maar persoonlijk kies ik voor de gelijke hoeveelheden kiwi en limoen omdat ik toch oh zo van limoen kan genieten en omdat het anders misschien wel wat te zoet wordt.

De ingrediënten:
- Cachaça (6 cl) (Pitu)
- Kiwi (1 gepeld en in stukjes)
- Limoen (1 in stukjes)
- Rietsuiker (2 tl)
- Ijsblokjes

De bereiding:
Kneus de stukjes limoen en kiwi met de suiker in een whiskeyglas. Vul vervolgens het glas op met ijsblokjes en overgiet met de Cachaça. Nog even het geheel oproeren en garneer met een schijfje kiwi en een rietje.



Zoals hierboven beschreven kan je dus vele verschillende recepten hiervoor vinden maar ook een verschil in de bereiding, want je kan ook alles in een shaker kneuzen, dan shaken en strainen zodat je min of meer een heldere cocktail krijgt. Je kan er zelfs kiwi likeur aan toevoegen om een felle groene kleur te bekomen, maar aangezien de caipirinha een drankje is dat oorspronkelijk op het platteland werd gedronken vindt ik toch wel dat al het fruit in het glas mag.  De verhouding 1 limoen en 1 kiwi is voor mij ideaal aangezien ik toch niet zo'n grote kiwi-fan ben en dat de zure smaak van de limoen toch veel van de zoete kiwismaak neutraliseerd.  Een leuke variatie op de "gewone" caipirinha.

Cheers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten