vrijdag 16 september 2011

Frequent Shaker

De "Frequent Shaker" is een cocktail die ik op het internet gevonden heb en waar volgende commentaar bij geschreven was "So good you'll shake it frequently". Dat maakt me zeer nieuwsgierig....  Natuurlijk moest ik wel even op zoek gaan naar abrikozensap, maar uiteindelijk toch gevonden.

De ingrediënten:
- Crème de Cassis (6 cl) (De Dijon)
- Abrikozensap (6 cl)
- Limoensap (1,5 cl)
- Bloemsuiker (0,75 cl)
- Ijsblokjes

De bereiding:
Vul een whiskeyglas met ijsblokjes, doe vervolgens alles in de shaker, schudden en over de ijsblokjes strainen. Garneren kan je met een schijfje limoen.



De 6 cl Crème de Cassis maken me wel wat achterdochtig en ik ben weer bang dat dit een bom zoetigheid gaat zijn, maar dit valt wel mee. Het is wel zoet en het mocht voor mij toch wel wat minder zoet. Een frequent shaker zal het toch niet worden maar wel voor herhaling vatbaar.

Cheers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten