zondag 15 mei 2011

A Great Pearl

De volgende cocktail die hier besproken wordt is A Great Pearl. Deze cocktail heb ik ergens van het internet gevist.  Ik heb er geen verwijzing naar een boek, barman, jaartal... over gevonden.

De ingrediënten:

- Frambozenlikeur (3 cl) (Védrenne Framboise)
- Perenlikeur (3 cl) (Marie Brizard Poire Williams)
- Vodka (vanille) (4,4 cl) (Absolut Vanilia)
- Frambozensiroop (0,75 cl)
- Suikersiroop (0,75 cl)
- Ijsblokjes

De bereiding:

Alles in de shaker, schudden en strainen, garneren is niet nodig.



Als ik naar de ingrediënten keek had ik het vermoeden dat de smaak van frambozen enorm zou domineren, maar ik moet toch zeggen dat de vodka deze aardig neutraliseert.  Helaas is er weinig te merken van de perenlikeur en is de suikersiroop wel wat overbodig.  Voor de rest is dit wel een smakelijke cocktail, maar toch niet een van mijn favorieten.

Cheers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten