vrijdag 4 maart 2011

Black Tendency

De volgende cocktail is de Black Tendency, (wel een coole naam).

Deze maak je zo:

- Malibu (1,8 cl)
- Maraschinolikeur (Joseph Cartron) (1,4 cl)
- Vodka (zwart) (Eristoff Black) (3,8 cl)
- Appelsap (4,8 cl)

Alles in mengglas doen,
roeren en door de barzeef,
eventueel garneren met schijfje limoen.

Zo ziet hij eruit:



OK, hier gaan we, de zwarte kleur is wel mysterieus en aantrekkelijk, maar ervaring heb ik al geleerd heel voorzichtig om te springen met Eristoff Black of je krijgt een suikerbom in je glas, zoals deze.  Ik heb na de eerste nip al de hoeveelheid appelsap al verdubbelt om de zoete smaak te neutraliseren, maar helaas blijft dit te zoet voor mij, hier moet je al met citroen-/limoensap werken om deze te neutraliseren. Het voordeel is wel dat de mooie zwarte kleur wel lang behouden wordt.  Dit is veel te zoet voor mij, maar iedereen heeft zijn eigen voorkeuren. Niet mijn ding...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten