donderdag 14 oktober 2010

Gin Punch

De eerste cocktail die ik hier bespreek is een echte klassieker namelijk de Gin Punch.

Het recept dat ik gevonden heb is er een van +/- 1814.
Als ik naar de ingrediënten kijk heb ik al twijfels of dit recept echt wel van 1814 is aangezien dat Angostura pas in 1824 op de markt is gekomen.

Waar of niet: Proberen!




Dit zijn de ingrediënten:
   - Gin (6 cl) (ik heb Bombay Sapphire gebruikt)
   - Angostura (scheutje)
   - Citroensap (2,25 cl)
   - Suikersiroop (2,25 cl)
   - Water (niet bruisend!!!) (6 cl)

De bereiding:
   - Enkele ijsblokjes in het glas doen,
   - Alles in de shaker,
   - Schudden en door de barzeef
   - Opvullen met ijsblokjes
   - Garneren met schijfje citroen

Als we deze klassieker proeven, proef je direct de scherpe smaak van de gin en daarna pas de zure en zoete smaak van het citroensap en de suikersiroop. Aangezien er wel redelijk wat gin in zit is dit toch een zeer verfrissende cocktail die wel vlotjes binnengaat, dus opletten geblazen!!!

Een echte aanrader voor wie van klassiekers houdt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten