vrijdag 23 september 2011

Voodoo Guru

De Voodoo Guru is een cocktail die al lang stond te wachten en waardoor ik geen flauw idee heb vanwaar ik deze heb gehaald, maar ja gewoon proberen.

De ingrediënten:
- Bitter Orange likeur (0,75 cl) (Picon à l'Orange)
- Peppermint White likeur (0,75 cl) (Marie Brizard)
- Vodka (rood) (6 cl) (Eristoff Red)
- Ijsblokjes

De bereiding:
Alles in mengglas met ijsblokjes doen, goed roeren en strainen in een martini glas. Garneren kan je eventueel met een twijgje munt.



Ik heb het recept dat ik heb even aangepast, want in het originele recept staat om 7,5 cl rode vodka te gebruiken, maar ik heb er maar 6 cl van gebruikt omdat anders deze te zoet wordt en dat de 2 andere smaken amper nog merkbaar zijn. In het originele recept staat ook om deze cocktail te shaken, maar hier zie ik geen enkele reden voor aangezien er geen vruchtensap in zit en het toch allemaal wel heldere dranken zijn mag dit zeker wel geroerd worden.  Wat kan je hier verder over vertellen. Tegen de verwachting in is deze cocktail toch niet zo zoet, er is wel een zoete basissmaak uiteraard maar deze wordt toch wel wat afgedempt door de frisse muntsmaak en de bittere toets.

Cheers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten